Ucieczka od Stambułu i zgiełku, czyli zapraszam do Güzel Koy!

12:39 4 Comments A+ a-

Witam. Tyle czasu zabierałam się do napisania czegoś. Zaczynałam chyba z milion postów, a potem je kasowałam. Post za postem, ale chyba wystarczy już tej ciszy. Nie ukrywam, że nie było mi łatwo, ale  pora się podnieść i ruszyć do przodu. Zmieniłam pracę, od marca zaczynam kontynuację języka
tureckiego. Szczęście jest w naszych głowach. To od nas zależy czy jesteśmy szczęśliwi czy nie, a ja
zdecydowanie wybrałam życie w szczęściu. Dobra, koniec tego gadania i rozczulania się. :)
Dziś przygotowałam dla Was krótką recenzję mojego ULUBIONEGO serialu, czyli Güzel Koylu. Zapraszam!


Powiem Wam, że chyba żaden serial mi nigdy nie poprawiał tak humoru jak ten. Dużo pozytywnej energii, śmieszne dialogi, przystojny Cemal i po kilku minutach nie mogłam pozbyć się uśmiechu z mej twarzy.


Jeżeli chodzi o tureckie seriale to wcześniej oglądałam tylko 'Mühteşem yüzyıl' i  byłam przyzwyczajona do tej muzyki, strojów i języka starotureckiego. Bałam się, że tego typu serial może mi nie przypaść do gustu i stracę tylko czas, którego i tak mam bardzo mało. Na plakat 'Güzel Koylu' trafiłam przez przypadek na Facebook'u, na jakieś grupie o Turcji i od razu postanowiłam, że sprawdzę co to jest. Przyznam, że na początku myślałam, że to zwykły film, a nie serial więc byłam troszkę rozczarowana... do czasu gdy nie zobaczyłam pierwszego odcinka. Już wtedy wiedziałam, że to był strzał w dziesiątkę!


 Młoda Turczynka mieszkająca w Stambule przybywa do małej wioski Güzel Koy, by poznać kobietę, która podaje się za jej babcie. Przez przypadek wysłała do niej paczkę, która miała dojść do jednej z klientek firmy, w której pracuje i tak ten niefortunny przypadek stał się dla niej życiową szansą na odmienienie jej życia.  Początkowo nie chciała tego robić, ale ze względu, ze wszystko jej się posypało zdecydowała się na ten krok. Tutaj poznaje Cemala, miejscowego młodzieńca, który zakochuje się w niej. Jak się okazuje staruszeczka, Sultan Ana, rzeczywiście jest jej babcią i przekazuje jej swój cały majątek. Po długich rozmyśleniach główna bohaterka - Gül, postanawia pozostać we wsi i pomagać babci, Wkrótce dołączają do niej jej siostry. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że były chłopak Gül postanawia na nowo zdobyć jej serce i przeprowadzić się zdala od Stambułu do tej mieścinki. Cała fabuła przepleciona jest miłosnym wątkiem między Gül i Cemalem, Kamuran (dziewczyną, którą Cemal zostawił przed ołtarzem, gdyż od pierwszego wejrzenia zakochał się w Gül, a było to zaaranżowane małżeństwo, mimo to Kamuran cały czas go kocha) i Kanem, który kocha natomiast Gül.Wątków jest mnóstwo!  Jest to strasznie zagmatwane, ale doprowadza do łez. Tych ze śmiechu oczywiście! :)

Gra aktorska na mistrzowskim poziomie. Nie ma osób przypadkowych! Wszyscy doskonale odnajdują się w swych rolach, a i sam jezyk turecki jest z innym akcentem, niż ten do którego przywykłam. Nie chcę Wam za dużo opowiadać, gdyż chcę byście sami tego doświadczyli. Na grupie facebook'owej 'Seriale z Turcji' dziewczyny tłumaczą odcinki i dodają polskie napisy za co jestem im ogromnie wdzięczna. Mam nadzieję, że pokochacie mieszkańców Güzel Koy tak samo jak ja! Miłego oglądania!









Tak na koniec chciałabym Wam powiedzieć, że jestem w trakcie czytania książek o Imperium Osmańskim i haremach tureckich, więc wkrótce postaram się opowiedzieć Wam czy warto było pojechać do biblioteki czy nie. :) Miłego wieczoru! 

4 komentarze

Write komentarze
HatunPL
AUTHOR
12 marca 2016 04:18 delete

Dzięki Tobie zaczęłam oglądać ten serial! :) Czekam na każdy nowy odcinek z niecierpliwością. Dodaję Twój blog do polecanych u siebie :) Zapraszam w odwiedziny. www.soylehatun.blogspot.com

Reply
avatar
Amelia
AUTHOR
12 marca 2016 10:09 delete

No ja też trafiłam na niego przez przypadek i od razu go pokochałam, bo poprawia mi humor, gdy mam naprawdę zły dzień. :)
bloga również dodaję :)

Reply
avatar
M.K
AUTHOR
6 maja 2016 14:51 delete

Bardzo fajnie wiedzieć, że komuś serial podoba się tak szaleńczo jak mi:) pozdrawia tlumaczka z Seriale z Turcji; )

Reply
avatar
jordaniafidel
AUTHOR
11 lutego 2017 03:41 delete

Serial jest rewelacyjny. Ciepły pełen humoru, pozwala uciec od miejskiego zgiełku i paru innych paskudztw. Aktorzy świetnie grają. To mój ulubieniec. W ogóle tureckie seriale mają min tą dobrą cechę że nie po0kazują wielu zachodnich paskudztw. Nie ociekają erotyzmem, kieliszki zasłonięte, nawet jak są okrutne czy krew się leje to rany też są zamazywane. Bardzo mi się to podoba.

Reply
avatar