samouczki, czyli przydatne książki do nauki języka.

15:14 4 Comments A+ a-

Nareszcie sesja się skończyła to mogę skupić się na  rzeczach przyjemnych. Owszem studia mam w miarę ciekawe, ale nie jestem pewna czy na pewno związane z moją przyszłością. Jednak nie o tym chciałam dzisiaj opowiedzieć. Pokażę Wam dzisiaj przydatne książki do nauki języka tureckiego. Osobiście mi pomogły. Może i Wy znajdziecie tam coś przydatnego dla Was. Teraz naprawdę mam bardzo dużo pomysłów na nowe posty więc postaram się dzielić nimy tak częśto jak to tylko możliwe. :) 

Pierwsza pozycją jaką przedstawię jest książka 'TURECKI nie gryzie!' wydawnictwa Edgard. Mam kilka książek tego wydawnictwa. Nie tylko do tureckiego, ale także do angielskiego czy francuskiego i muszę przyznać, że jestem naprawdę zadowolona! Cena nie jest wysoka, bo tylko 29,90zł. Jak na książkę do nauki języka obcego to naprawdę mało. Podręcznik jest podzielony na 13 działów. Po każdym z nich mamy słowniczek, czyli to co powinniśmy wiedzieć z tej dziedziny. Co więcej oprócz słownictwa jest i gramatyka, która jest wytłumaczona w sposób logiczny, jasny nawet dla tych, którym nauka języka przychodzi z trudem. Fajną rzeczą jest to, że w książce jest wiele ćwiczeń. Nie tylko na uzupełniania, ale także ze słuchu (załączona jest również płyta). Od razu gdy zobaczyłam tę książkę w Empiku stwierdziłam, że muszę ją mieć! :) Nie żałuję wydanych pieniędzy. Nauczyłam się z niej wiele przydatnych rzeczy. Można się z niej uczyć od postaw samemu, a może być też być fajnym uzupełnieniem dla tych którzy chodzą na różnego rodzaju kursy. Zdecydowanie polecam! 



Drugą pozycją o jakiej opowiem jest także twór wydawnictwa Edgard 'TURECKI. Kurs podstawowy'. W zestawie jest książeczka i 2 płyty. Tak jak i w książce wyżej są tu działy, ale w tym wydaniu większy nacisk jest na konkretne zwroty, dialogi, słuchanie i powtarzanie. Wizualnie wygląda to troszkę gorzej, ale naprawdę pomaga w konwersacji. Nie są to rozmówki, ale ma to podobny charakter. Co więcej po każdym dziale jest strona poświęcona kulturze tureckiej i w sposóbciekawy opisany jeden obyczaj, np czym jest Oko Proroka widniejące na bransoletkach, naczyciach, co to jest Ramadan, jak wygląda tureckie wesele itp. Przyznam, że naprawdę mnie to zaciekawiło! Ten zestaw jest doskonalym uzupełnieniem pozycji wyżej. Co prawda kilka rzeczy się powtarza, ale ja osobiście byłam zadowolona! Słuchanie od samego początku jest bardzo ważne, a tutaj możemy się w niej powoli wdrażać. Jak najbardziej przed wizytą w Tucji polecam zajrzeć do książek wydawnictwa Edgard! 




Ostatnim pomocnikiem, o którym opowiem są 'Rozmówki tureckie' wydawnictwa Lingea. Małe, poręczne i w ogóle każdy miłośnik Turcji, języka tureckiego powinien je mieć! Wszystko jest estetyczne, poukładane. Książeczka jest złożona z  20 działów. Zawiera słownictwo, zwroty związane z daną tematyką, gramatykę, słowniczek polsko-turecki i turecko-polski oraz informacje związane z samą Turcją, które mogą być przydatne dla turystów. Szczerze mówiąc to ja się z nim nie rozstaje. Nawet jadąc autobusem przeglądam go sobie i staram się zapamiętać jak najwięcej rzeczy. Zmieści się do każdej torebki. :) Kosztuje około 30-35zł, ale naprawdę warto! (Nie, nikt mi nie płaci za reklamę :D )

Tak podsumowując nie ma idealnych książek do nauki języka. Jednak gdy połączy się je wychodzi coś naprawdę fajnego. Jako że studiuję mam możliwość wybrania sobie języka, którego chcę się uczyć. Wybór był oczywiście prosty! Więc dla mnie te książki są uzupełnieniem tego co mam na lektoratach, ale nie raz mi pomogły mi przed kolokwium czy nawet samym zaliczeniem. Tak naprawdę jężeli ktoś chce to nie potrzebuje żadnego kursu. Same chęci mu wystarczą. :)



Mam nadzieję, że chociaż troszkę pomogłam. Trzymajcie się cieplutko! 
no i dla praktykujących Wytrwałości w Ramadanie! :) 

4 komentarze

Write komentarze
2 lipca 2018 11:11 delete

Język Turecki w ogóle nie jest przydatny jeśli chodzi o nasz kraj. Najbardziej popularne są angielski, rosyjski, niemiecki i hiszpański. Ja wybrałem angielski w szkole https://lincoln.edu.pl i muszę przyznać, że nauka przebiega bardzo sprawnie.

Reply
avatar
Daniel Pawski
AUTHOR
4 listopada 2018 02:46 delete

Jestem zdania takiego, że warto uczyć się języków i nie ważne jakich, gdyż nigdy nie wiem kiedy się przydadzą. Ja używam fiszek mp3 https://www.jezykiobce.pl/63-fiszki-mp3 i to właśnie dzięki nim udało mi się już nauczyć dwóch języków obcych.

Reply
avatar
Anonimowy
AUTHOR
21 września 2020 09:48 delete

Jeśli chodzi o ten język obcy to ja nawet nigdy nie miałem z nim do czynienia. Za to od zawsze towarzyszył mi język angielski. Jestem przekonany, że tak jak napisano w https://www.sukcesjestkobieta.pl/zalozenie-wlasnej-szkoly-jezyka-angielskiego-to-nie-jest-trudne/ to założenie własnej szkoły językowej mżę być faktycznie dobrym rozwiązaniem.

Reply
avatar
19 listopada 2020 09:46 delete

Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

Reply
avatar