wyciskacze łez, czyli kolejna dawka tureckich cudów filmowych

08:41 7 Comments A+ a-

Merhaba! Ostatnio tyle się dzieje, że już sama nie nadążam. W ciągu ostatnich dni w wolnym czasie ogądałam masę tureckich filmów. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak bardzo mnie to odpręża. Jednak muszę coś stwierdzić, a raczej zadać pytanie.. dlaczego 90% tureckich filmów nie ma happy endingu?! no pytam się! Uwielniam te klimaty, muzykę, długie spojrzenia w oczy, no ale kurde! tylko siedzę i płaczę! jak tak dalej pójdzie to będę musiała brać dodatkowe zmiany w pracy, bo chusteczki do nosa zrobią ze mnie bankruta! 
Dzisiaj opowiem o kolejnych trzech filmach. W dwóch z nich gra nie kto inny jak Özcan Deniz, który zachwycił mnie w 'Ya sonra'. Tak więc dzisiaj na części rozłożymy: 'Evim Sensin', 'Su ve ateş' i 'Yüregine sor'. Zapraszam!

EVIM SENSIN -TY JESTEŚ MOIM DOMEM
Szczerze mówiąc zaskoczył mnie ten film..i to bardzo. Na samym początku po prostu mnie nudził.  Ona, piękna, bogata, buntownicza dziewczyna. On zwyczajny robotnik, który początkowo budził strach, później frustracje, a następnie miłość. Niczym historia kopciuszka. Co więcej irytował mnie piskliwy głosik  Fahriye Evcen. Jednak skoro zaczęłam oglądać to chciałam też i skończyć. Nie żałuję tej decyzji. Film okazał się piękny i wzruszający.  Okazało się, że główna bohaterka jest chora i powoli będzie zapominać o całym świecie, nie będzie rozpoznawać bliskich jej osób, jej mózg będzie umierał.. Ukazane jest niezwykłe poświęcenie i miłość dwojga ludzi. Gra aktorska jest na bardzio wysokim poziomie. Lubię sposób w jaki Deniz pokazuje swoje uczucia. Wydaje mi się takie szczere i czuję jakbym sama tam była. Napięcie podnosi oczywiście muzyka, która u mnie wywoływała dreszcie. Naprawdę warto obejrzeć. :)
                                                  Ocena: 6,5/10





SU VE ATEŞ - WODA I OGIEŃ

Szczerze mówiąc miałam duży problem żeby obejrzeć ten film. Musiałam go ściągnąć, a potem kombinować napisy po angielsku. Gdy pierwszy raz zobaczyłam plakat stwierdziłam, że naprawdę chcę go obejrzeć! Tak się więc stało! :) Miłość, strach, dwie skłócone rodziny. Romeo i Julia? Nic z tych rzeczy! Dwie potężne rodziny. Z rąk Hasmeta (Özcan Deniz) ginie ojciec z tej drugiej. Wtedy on musi zniknąć, by załagodzić sytuację. Wyjeżdża do Londynu, gdzie poznaje Yagmur (Yasemin Allen). Zimny, nie znający miłości człowiek poznaje czym jest prawdziwe uczucie. Po roku przypominającym bajkę wszystko się komplikuje. Rodziny postanawiają zawrzeć rozejm, a dowodem tego ma być ślub Hasmeta z córką zamordowanego ojca. Czy to rozbije ich miłość? Co się stanie, gdy wyjdzie na jaw, że Yagmur była w ciąży? Nie będę Wam wszystkiego opowiadać, bo chcę byście przekonali się sami. :) Naprawdę warto. Piękny film o oddaniu, miłości i wytrwałości. Piosenkę 'Bilmezdim' słucham do tej pory. Polecam!

Ocena: 9/10




YÜREGİNE SOR - ZAPYTAJ SERCE

W tym przypadku odrywamy się od pięknego Istanbulu i Ankary i przenosimy się na zwyczajną wieś. Jest tutaj nie tylko interesująca fabuła, ale mamy możliwość zobaczenia zwyczajów, tradycji panujących w tureckiej wiosce. Chyba to mi się podobało najbardziej. Końca filmu nie sposób przwidzieć. Sami się przekonajcie dlaczego. Esme i Mustafa są szaleńczo w sobie zakochani. Marzą, by w przyszłości stworzyć rodzinę. Jednak rodzina Mustafy skrywa pewien sekret. Mianowicie nie są oni muzułmanami, a katolikami. Sprawę komplikuję jeszcze bardziej fakt, że przyjaciel Mustafy, Mehmet, również obrał sobie Esmę jako obiekt swoich westchnień. Kto będzie szczęśliwy? Jak potoczą się ich losy? Ja byłam w szoku. Naprawdę musicie sami się przekonać. Chyba brakuje mi słów by opisać co czułam w trakcie oglądania.

Ocena: 5/10



Na dzisiaj tyle ode mnie. Mam nadzieję, że skorzystacie. :) Mam już pomysły na następne posty więc pewnie pojawią się w najbliższym czasie. :)

miłego wieczoru! :)




7 komentarze

Write komentarze
Gosia
AUTHOR
4 lipca 2014 13:11 delete

A skąd ściągnęłaś "su ve ateş" ? ;) i napisy :P

Reply
avatar
Amelia
AUTHOR
5 lipca 2014 05:16 delete

przez torrenty. :) a napisów pełno jest w internecie. :)

Reply
avatar
Kot-ka
AUTHOR
29 października 2014 15:43 delete

kochana! możesz mi podesłać napisy do EVIM SENSIN? Nie znam tureckiego a napiprojekt nie znajduje napisów do tego filmu... :( w sieci tez nie moge znalezc... moj adres e-mail: mlojko@wp.pl

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
6 grudnia 2015 14:16 delete

witam błagam o napisy do filmu evim sensin nie potrafie znalezc moj e-mail agnieszka_graban@o2.pl

Reply
avatar
-R-
AUTHOR
27 marca 2021 14:59 delete

Su ve Ateş wiesz może na podstawie jakiej książki jest ten film, bo tak zazwyczaj jest. Próbuje znalesc na necie ale nici z tego. Daj znac!!!

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
8 kwietnia 2021 09:37 delete

Oglądałam film woda i ogień piękny ale zakończenie smutne.. Nie ma szczęśliwego zakończenia a szkoda

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
16 kwietnia 2022 08:25 delete

Też tak uważam piękny film ale zakończenie smutne..

Reply
avatar