Lata trzydzieste dojrzewających dzieci, czyli 'Młodzi Turcy' i ich spojrzenie na świat.

04:22 0 Comments A+ a-


Merhaba! Po bardzo długiej przerwie wracam do Was. :) Miałam trochę problemów, które uniemożliwiły mi nie tylko blogowanie, ale w o ogóle jakiekolwiek funkcjonowanie, ale miejmy nadzieję, że teraz będzie już tylko lepiej. :) Dzisiaj przybywam do Was z recenzją książki 'Młodzi Turcy', którą dostałam w prezencie od przyjaciółki, która znając moje obsesyjne zainteresowanie krajami orientu sprezentowała mi coś takiego. :) no to zaczynajmy! 


Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej książce. Sam tytuł budził we mnie zainteresowanie, pomimo mało przyciągającej okładki. W życiu nie pomyślałam, że treść mnie zaskoczy, ale o tym za chwilę. 




Książka składa się z 13 różnych opowiadań. W każdym z nich bohaterami są dzieci, które.. poznają świat sexu. Czasami framgenty są oburzajace, czasami bawią, a czasami sama nie wierzyłam, że ktoś mógł napisać to w taki właśnie sposób. 

Akcja dzieje się w latach trzydziestych XX wieku. Trwa wojna. W wielorasowej Turcji, która daje schronienie żydowkim uciekinierom z nazistowskiej Europy, grupka młodych nastolatków próbuje zrozumieć otaczający ich świat. Przechodzą okres dojrzewania. Są oszołomieni seksualnymi odkryciami 
(w jednym z opowiadań mali chłopcy przebywający w łaźni ze swoją opiekunką, próbują odgadnąć charakter kobiety po.. wielkości i wyglądzie ich pośladków..). 
Na pewno nie każdemu książka przypadnie do gustu. Jeżeli ma się dystans to na pewno :) Mamy możliwość zobaczenia jak była mentalność dzieci w czasie wojny 
i jak zdeterminowani mogą być by ratować bliską osobę (jeden z bohaterów wyrusza do Grecji by ratować siostrę swojej matki). 
Tak jak wspomniałam, książka bawi, oburza i pokazuje świat z perspektywy dojrzewających dzieciaczków. 
Warto jeszcze wspomnieć, że w 2007r. francuska wersja została wyróżniona nagrodą im. Alberto Benveniste w dziedzinie literatury. Zdobyła taką popularność, że przetłumaczoną ją nawet na język mandaryński. 
Dla zachęcenia lub zniechęcenia daje Wam fragment. :) Sami oceńcie :) 


 






Na dzisiaj to już tyle. Mam nadzieję, że wkrótce dam Wam coś nowego, bo po tak długiej przerwie pomysłów mi nie brakuje. :)

Jeszcze tylko wstawię podsumowanie Super Ligi po 25 kolejce. 




Galatasaray dalej nie daje za wygraną i trzyma się na szczycie. Goni go jednak Besiktas. Zobaczymy więc jak to się dalej ułoży. :)

Życzę Wam miłego tygodnia! Trzymajcie się! :)